פענוח MRI אגן – מה עלי לדעת?

תוכן עניינים

פענוח MRI ו- CT

האגן כולל מספר איברים ומערכות, ובפרט את איברי מערכת הרבייה, הנשית או הגברית. בהתאם MRI אגן היא הבדיקה המומלצת במקרים שבהם ישנו חשד לבעיה כלשהי ברחם, באשכים, ברקטום, בפי הטבעת וגם בעצמות האגן, מפרק האגן, מפרק הירך ועוד. התוצאות של הבדיקה המתקדמת מספקות לרופא המטפל תמונת מצב מפורטת ומאפשרות לו לקבל את ההחלטות המיטביות לגבי המשך הטיפול, אם נדרש טיפול – ולכן ישנה חשיבות רבה מאוד לפענוח מדויק של ממצאי ה-MRI. בעמוד זה תוכלו למצוא מידע אודות הרגישויות הייחודיות של הבדיקה והפענוח, וכן המלצות שיעזרו לכם לעבור בראש שקט את הבדיקה ולדעת בוודאות שהפענוח בוצע כהלכה.

באילו מצבים רפואיים מומלצת בדיקת MRI אגן?

* חשד לגידול באגן באחד מהאיברים במערכת הרבייה (אשכים, בלוטת ערמונית, שחלות, רחם וצוואר הרחם).

* לאחר שכבר התגלה גידול, במסגרת המעקב אחרי תוצאות טיפול שניתן לאדם.

* אנדומטריוזיס – דלקת כרונית ברירית הרחם שעלולה לגרום לכאבים (בתקופת המחזור החודשי, במהלך קיום יחסי מין וגם בשגרה ובפרט במתן שתן), לדימום רב מהרגיל בימי המחזור, להפרעות במערכת העיכול ועוד.

* אבצסים, פיסטולות או גידולים ברקטום ובפי הטבעת.

* כאבים במפרק הירך – עקב שינויים ניווניים, קרע או כשרוצים לברר את הסיבה לכאב.

* גידול או זיהום בעצמות מפרק הירך או ברקמות הרכות.

* קושי לשלוט בצרכים שמחייב בדיקה מדויקת של רצפת האגן כדי להבין מה הסיבה.

* צורך מכל סיבה שהיא לדמות את זרימת הדם באזור האגן.

MRI אגן – פענוח רגיש שמחייב תשומת לב לפרטים רבים

פענוח MRI אגן מחייב תשומת לב לפרטים רבים ולכל ניואנס במצבם של הרקמות, השרירים, העצבים וכלי הדם שבאגן. כל פספוס, כולל הכי קטן, עלול להוביל לכך שהבדיקה – הלא מכאיבה אבל גם הלא נעימה – לא תספק את התועלת המצופה ממנה. חמור מכך, אם ישנה בעיה רפואית שמצריכה טיפול מידי ועקב טעות בפענוח הרופא המטפל לא יוכל לדעת שהיא קיימת, מצבו של האדם עלול להידרדר. במצב כזה, כשהבעיה תתגלה, קרוב לוודאי רק אחרי שהסימפטומים יחריפו, ייתכן שיידרש טיפול מורכב יותר. גם סיכויי ההצלחה של טיפולים בבעיות הקשורות לאגן מושפעים בלא מעט מקרים ממהירות הגילוי של הבעיה.

מתח נפשי מיותר עקב פענוח MRI אגן שגוי

מצב לא רצוי נוסף הוא גילוי מחלה או פגיעה שלא באמת קיימות. במקרים אלה פענוח MRI שגוי – בעיקר עקב העומס הרב ששורר בבתי החולים ובמכונים שמבצעים את הבדיקה ואחראים גם על הפענוח – מוביל למתח וסטרס בגלל שהאדם משוכנע שהוא זקוק לטיפול מורכב. למעשה, אם הטעות לא תתגלה בזמן, האדם גם עלול לעבור טיפולים לא פשוטים למרות שאין בהם צורך אמיתי.

איך להבטיח פענוח MRI אגן במהירות וללא טעויות?

העומס הרב מדי שמוטל על הרדיולוגים בבתי החולים מייצר מתח נפשי אצל הנבדקים גם בגלל הצורך להמתין עד שבועיים לממצאים. שירות פענוח MRI פרטי מבטיח תוצאות מלאות תוך 24 שעות, ועוד יותר חשוב – פענוח מדויק לחלוטין, בזכות היכולת של רדיולוג מומחה ומנוסה להקדיש זמן רב יותר לכל פריט בממצאים שסיפק מכשיר ה-MRI. פענוח MRI אגן באופן פרטי מבוסס על בקיאות מקצועית שהיא תוצר של ניסיון רב וגם למידה מתמדת, ובהתאם מובטחים לכם ראש שקט באמת וידיעה מדויקת של מצבכם הרפואי.

אולי יעניין אותך גם:

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: