איפה עושים אם אר איי פרטי – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

אם אר איי פרטי

מכשיר ה-MRI הוא אמצעי הדימות המשוכלל ביותר שיש נכון להיום. התוצאות שהוא מספק מתאפיינות ברמת דיוק גבוהה ולא פחות מכך אמינות. בנוסף, הנבדקים לא נחשפים לקרינה שעלולה להיות גם מסוכנת. החיסרון העיקרי של בדיקת MRI לא קשור למכשיר עצמו אלא למצב בארץ. אמנם בשנים האחרונות צומצם במידה מסוימת הפער בין ישראל למדינות המפותחות בכל הנוגע למספר המכשירים ביחס לגודל האוכלוסייה. אך במערכת הבריאות הציבורית עדיין ישנם תורים ארוכים. כתוצאה מכך עולה באופן טבעי השאלה איפה עושים אם אר איי פרטי. כל מה שצריך לדעת על ביצוע הבדיקה באופן פרטי מחכה לכם בהמשך עמוד זה.

בדיקת אם אר איי פרטית – בכל רחבי הארץ

לצד מכוני ה-MRI בבתי החולים השונים, ישנם גם מכונים המציעים בדיקה זו באופן פרטי. מכונים אלה פזורים בכל רחבי הארץ, אם כי כמו בתחומים אחרים מבחר האפשרויות באזור המרכז גדול יותר. בין השאר ניתן לעבור את הבדיקה המתקדמת ומצילת החיים במרכזי אסותא בתל אביב, חיפה, באר שבע, אשדוד, ראשון לציון, רעננה וירושלים. גם במרכזי מור אינסייד השוכנים בקריית שמונה, נהריה, נצרת, עפולה, כרמיאל, קריית ביאליק, חיפה, אור עקיבא, כפר סבא, הרצליה, רחובות, באר שבע וירושלים. עוד כדאי לדעת כי ישנן חברות פרטיות המפעילות מכשירי MRI ניידים וגם דרכן ניתן לבצע את הבדיקה באופן פרטי ובמיקום נוח.

היתרונות של בדיקת MRI פרטית

היתרון המובהק ביותר של בדיקות אם אר איי פרטיות הוא כאמור הזמינות שלהן. אם דרך קופת החולים אתם עלולים להמתין שבועות ארוכים ואפילו חודשים לתור פנוי, הרפואה הפרטית מאפשרת לכם לבצע את הבדיקה החיונית והחשובה תוך ימים בודדים. יתרון שני הוא מועד הבדיקה – מערכת הבריאות הציבורית מציעה במקרים רבים תורים בשעות לילה מאוחרות (כחלק מהרצון למצות את השימוש בכל מכשיר MRI), מועד שאינו נוח עבור אנשים רבים. בדיקה פרטית תתבצע בשעות היום.

כמה עולה MRI פרטי ומי מממן את הבדיקה?

עלות בדיקת MRI פרטית היא בדרך כלל בטווח שבין 3,000 ש"ח ל-6,000 ש"ח – בהתאם לאזור בגוף שאותו בודקים ולהיקף הדרוש של הבדיקה. ביטוחי בריאות מתאימים עשויים לממן חלק מהתשלום, את רובו ואפילו את כולו, בהתאם לסוג הפוליסה ולמצב הרפואי של האדם, כלומר למידת הצורך בבדיקת MRI.

מי מופקד על פענוח אם אר איי פרטי?

בכל מכוני ה-MRI, הן אלה הציבוריים והן אלה הפרטיים, יש לצד המכשיר עצמו גם רדיולוגים – רופאים שהוכשרו בתחום הספציפי של פענוח ממצאי בדיקות אם אר איי, CT, רנטגן ועוד. תהליך ההסמכה של רדיולוגים מעמיק וממושך, ובאופן טבעי כל רדיולוג וכל רדיולוגית מודעים היטב לאחריות העצומה הרובצת על כתפיהם כשהם מפענחים את הממצאים של MRI מוח, MRI עמוד שדרה, MRI בטן וכו'.

למרות זאת, שיעור השגיאות גבוה יחסית. על-מנת למזער את הסיכון לטעות, שעלולה לגבות מחיר יקר מאוד מהנבדק, מומלץ לפנות לחוות דעת שנייה – פענוח פרטי של רדיולוג בכיר ומנוסה מאוד. שירות זה ניתן גם עבור בדיקות MRI שבוצעו בבית חולים וגם עבור בדיקות אם אר איי פרטיות, ומהווה בסיס לאבחון מדויק לחלוטין.

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: