לפענוח תוצאות קיימות בתוך 24 שעות או קביעת בדיקה פרטית

כמה עולה בדיקת MRI?

מעקב אחרי נשים שנמצאות בקבוצת סיכון ללקות בסרטן השד, חשד למום מולד בעובר, כאבי גב חמורים שלא עוברים, שינויים בהתנהגות שאין להם הסבר, חשש לגידולים באיברים שונים (כבד, לבלב, מוח, כליות ועוד), פציעת ספורט קשה – המכנה המשותף לכל המצבים הנ”ל, ועוד רבים אחרים, הוא הצורך בדימות רפואי שיספק תמונת מצב מפורטת ואמינה. מי שמספק את המענה הטוב ביותר לצורך הנ”ל הוא מכשיר ה-MRI, וכדי להבטיח אבחון מושלם נדרש גם פענוח איכותי של הממצאים. כמו בכל תחום בחיינו, אי אפשר להתעלם מסוגיית המחיר, ובעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי כמה עולה בדיקת MRI וכן לגבי אפשרויות הפענוח והתמחור שלהן.

מי מממן את בדיקת ה-MRI?

במרבית המקרים שמחייבים דימות רפואי מתקדם, כלומר שימוש במכשיר ה-magnetic resonance imaging שזיכה את מפתחיו בפרס נובל, השאלה כמה עולה בדיקת mri כלל לא רלוונטית לנבדקים. הסיבה היא שהגורם המממן הוא קופת החולים שבה חבר האדם שנשלח אל הבדיקה.

יחד עם זאת ישנם גם מצבים שבהם קופת החולים מסרבת להפנות אנשים שזקוקים ל-MRI אל אחד המכונים שמציעים בדיקה זו. הסיבה העיקרית היא העלות היחסית גבוהה של ה-MRI, פי 6 בהשוואה לעלותה של החלופה העיקרית ברוב המצבים הרפואיים המורכבים, בדיקת ct. למי שבכל זאת מבקש לעבור בדיקת MRI מוצעת האופציה של תשלום עבורה בכוחות עצמו. ישנן פוליסות ביטוח בריאות שכוללות גם כיסוי למצבים אלה, וכדאי לבדוק זאת מול סוכן הביטוח שלכם. בכל מקרה עפ”י המחירונים הרשמיים של משרד הבריאות מחירה של בדיקת mri עשוי להגיע לכ-4,000 ש”ח.

כמה עולות בדיקות MRI דחופות?

שאלה מתבקשת נוספת היא כמה עולה בדיקת MRI דחופה. הסיבה לכך שגם שאלה זו עולה לעתים קרובות היא התורים הארוכים יחסית בבתי החולים ובמכוני ה-MRI , תוצאה של קצב גידול איטי של מספר המכשירים ביחס לקצב גידול האוכלוסייה והצורך בבדיקות המתקדמות לנוכח השתכללות הרפואה.

בשנים האחרונות פורסמו בכלי התקשורת השונים מספר כתבות לפיהן יש בתי חולים שמציעים בדיקת MRI ללא תור ובהמתנה של מספר ימים בלבד (לעומת מספר שבועות ואפילו 3 חודשים!) – בעלות של כ-2,000 ש”ח.

עלות פענוח MRI 

באופן טבעי פענוח MRI הוא חלק מהבדיקה עצמה, כך שאין חובה לשלם עבורו בנפרד. יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את אחוז הטעויות הגבוה יחסית בפענוחים שמתבצעים בבתי החולים ובמכונים. הסיבה לכך היא המחסור ברדיולוגים וכתוצאה מכך פרקי הזמן הקצרים יחסית שאנשי המקצוע הקיימים יכולים להקדיש לכל בדיקה, חשובה ככל שתהיה.

שגיאה בפענוח תוצאות MRI עלולה לגרום לנזק של ממש ואפילו בלתי הפיך, גם כשבגללה אדם בריא מאובחן כחולה (ונאלץ לעבור טיפולים קשים שלא לצורך) וגם כשהיא מובילה לכך שאדם שסובל ממחלה או פגיעה באיבר חיוני לא יקבל את הטיפול הדרוש לו.

שירות פענוח MRI פרטי מספק מענה לצורך בוודאות מלאה לגבי מהימנות התוצאות. השירות ניתן על-ידי נוירורדיולוגים מנוסים במיוחד ושעברו התמחויות רבות. בנוסף פענוח פרטי כולל כמובן תשומת לב מלאה לכל פרט ופרט ולכל ניואנס וניואנס, כך שהסיכוי לטעות הוא למעשה אפס. התוצאות מתקבלות תוך 24 שעות ובמקרים אלה התשובה לשאלה כמה עולה בדיקת MRI כוללת גם תשלום לאותו נוירורדיולוג שמספק את השירות שעשוי להציל חיים.

לפרטים ושאלות: