פענוח בדיקת MRI: איך זה עובד?

תוכן עניינים

חוות דעת שניה על בדיקת MRI פרטית

בדיקת MRI היא סריקת תהודה מגנטית אשר בודקת ומצלמת את האיברים הפנימיים, במטרה לאבחן מצבים שונים ומחלות. בשביל שתוכלו לקבל את הטיפול המתאים ביותר עבורכם, חשוב שתקבלו פענוח בדיקת MRI נכון מידי רדיולוג מומחה. כיצד זה עובד? המשיכו לקרוא וגלו.

מהי בדיקת MRI ומה המטרה שלה?

בדיקת MRI מתבצעת במטרה לקבל צילום של האיברים הפנימיים בגוף. התמונות המתקבלות הין תלת ממדיות באיכות הגבוהה ביותר. תוצאות הבדיקה מאפשרות לרופא המטפל ולרדיולוג המומחה שלכם לבצע אבחון וסריקה של מצבים רפואיים שונים. בדיקת תהודה מגנטית מתקדמת זו כמו כן גם משמשת בכדי לברר את חומרתן של פציעות במידה והיו כאלו ועל מנת להעריך את התקדמותו ויעילותו של טיפול מסוים. סריקת MRI היא הליך לא פולשני וללא כאבים שאורך כ-30 דקות. הבדיקה יכולה להתבצע בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, כמו גם בקרב עוברים בבטן אמם. הבדיקה לא עושה שימוש בקרינה מייננת ולכן נחשבת לבטוחה במיוחד. מכשיר ה-MRI קיים מאז 1977 והפך לאחד מכלי האבחון החשובים ביותר ברפואה כיום.

מהם הסוגים השונים של בדיקות MRI?

ישנם סוגים רבים ושונים של בדיקות MRI, אך הנפוצות שבהן הן באזור הראש והמוח, עמוד השדרה, החזה והריאות. הדמיית תהודה מגנטית (MRI) היא טכניקת הדמיה רפואית המשתמשת בשדות מגנטיים חזקים להפקת תמונות מפורטות ותלת ממדיות של איברים שונים בפנים הגוף. ישנם 3 סוגים עיקריים של בדיקות MRI.

MRI במשקל T1: סוג זה של בדיקת תהודה מגנטית נחשב לקלאסי שכן הוא מייצר תמונות באיכות גבוהה של מים ושומן, המרכיבים את רוב הרקמות בגוף האדם.

MRI במשקל T2: סוג זה של סריקה מייצר תמונות באיכות גבוהה, הטובות במיוחד בזיהוי גידולים שפירים וממאירים וחריגות אחרות שעלולות להופיע.

FLAIR MRI (החלמה של היפוך מוחלש בנוזל): סוג זה של בדיקה משמש בעיקר בכדי לזהות בעיות ומצבים שונים במוח או בחוט השדרה, כגון דימום או דלקות.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאה מבדיקת MRI?

קבלת תוצאות של בדיקת MRI היה תהליך ארוך מאוד בעבר, אך עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום הרפואה באופן ככלי ובתחום הדימות בעיקר – היום ניתן לקבל את התוצאה שלכם כבר בחלוף כמה שעות (או לעיתים מספר ימים, תלוי במורכבות הבדיקה). תוצאות תקינות של בדיקת MRI פירושן שהאותות שנשלחו מהרקמות הצביעו על רקמות תקינות ושהאיברים שנבחנו בבדיקה נראו תקינים בתמונות. תוצאות לא תקינות יראו על ממצאים חשודים במקומות כאלו ואחרים. בשביל לקבל פענוח נכון ומדויק של תוצאות הבדיקה שלכם, חשוב לפנות לרדיולוג מומחה.

פענוח בדיקות MRI

בשביל לפענח את תוצאות סריקת ה- MRI שעברתם באופן מיטבי, קריטי ביותר שתפנו לרדיולוג מומחה כבר לאחר קבלת התוצאות שלכם. אנשי מקצוע רפואיים לוקחים אחריות גדולה על חיי המטופלים שלהם, בייחוד כאשר מדובר בפענוח בדיקות תהודה מגנטיות כמו MRI. הרדיולוג המומחה שלכם צריך להיות בעל ניסיון רב בתחום. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושתקבלו את פענוח הבדיקה המדויק ביותר. בכדי להימנע מטעויות, חשוב לקבל פענוח בדיקת MRI מקצועי על ידי רדיולוג מומחה אשר מעבר להתמחותו הכללית עבר עוד תת התמחויות במטרה להכיר לעומק ולהבין את המשמעות של כל ממצא שהמכשיר מפיק. 


אולי יענין אותך גם:

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: