מי מממן בדיקות MRI?

תוכן עניינים

עלויות מימון ומחירי בדיקת MRI

אנחנו חיים בעידן שבו הרפואה מציעה לנו פתרונות אפקטיביים לחלק גדול מאוד מהמצבים הרפואיים הבעייתיים, כולל כאלה שבעבר לא ידענו להתמודד איתם. בדיקת MRI היא חלק בלתי נפרד בדרך לריפוי מלא ומהיר בזכות העובדה שהיא מאפשרת אבחון מדויק להפליא. מצד שני אי אפשר להתעלם ממצב הרפואה הציבורית בישראל ובפרט מהיעדר המשאבים – כך שלא תמיד מנוצלות באופן מיטבי היכולות של ה-MRI ולעתים נדרש גם תשלום עבור דימות מתקדם זה. כאן בעמוד תוכלו למצוא מידע על המקרים שבהם נדרש MRI, מתי תצטרכו לשלם על הבדיקה, מהי העלות והדגשים החשובים לגבי הפענוח של הממצאים.

מתי מתבצעת בדיקת MRI?

ה-MRI נחשב למכשיר הדימות המתקדם ביותר הקיים כיום ובפרט יש לו את היכולת להדגים באופן מיטבי איברים שקשורים למערכת העצבים המרכזית, כלומר המוח ועמוד השדרה. מכשירי ה-MRI מספקים תמונת מצב מפורטת גם של איברים פנימיים אחרים (פרט לריאות), וכן של כלי דם, ועוד יתרון משמעותי הוא שהבדיקה לא כוללת חשיפה לקרינה.

בהתאם ישנם מצבים רבים שבהם מומלץ לבצע MRI. ביניהם: פריצת דיסק, שינויים מבניים בעמוד השדרה, חשד לגידול סרטני, לחץ תוך מוחי מוגבר, טרשת נפוצה, מחלות שפוגעות בכלי דם (וגורמות חסימה או מפרצת), מעקב אחרי נשים שנמצאות בקבוצת סיכון ללקות בסרטן השד, חשד להתפתחות לא תקינה של עובר, מחלות שקשורות לכליות ולדרכי השתן, במסגרת תכנון של ניתוח ועוד.

מי מממן את בדיקת ה-MRI?

בחלק גדול מהמקרים קופת החולים היא זו שמממנת את הדימות. באופן טבעי השאלה כמה עולה בדיקת mri עולה כשהרופא המטפל לא מפנה את המטופל/ת ל-MRI אלא לבדיקה אחרת. לפי המחירון של משרד הבריאות, עלות MRI נעה ברוב המקרים בין 1,800 ש"ח ל-10,000 ש"ח. כדאי לדעת שמחירה של בדיקת CT הוא רק כמה מאות שקלים ולכן ישנם מצבים שבהם קופות החולים מעדיפות להפנות לבדיקה זו ולא ל-MRI.

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי, כדאי לבדוק מה הוא מכסה – ייתכן שתקבלו החזר עבור ה-MRI.

כמה זמן נמשכת ההמתנה לתור פנוי?

עקב מיעוט מכשירי ה-MRI בארץ ביחס למספר התושבים ולצורך בבדיקות מתקדמות אלה, ישנם תורים ארוכים למדי. בחלק מהמקרים ההמתנה לתור פנוי נמשכת גם חודשיים ואפילו שלושה. בשנים האחרונות התפרסמו תחקירים לפיהם ישנם מכוני MRI שמציעים תור מידי תמורת סכום מסוים (סדר גודל של כ-2,000 ש"ח) – במצבים אלה התשובה לשאלה כמה עולה בדיקת mri היא למעשה התשלום תמורת הקדמת התור.

מה חשוב לדעת לגבי פענוח MRI?

לאחר שהמכשיר המשוכלל מסיים את פעולתו מועברים הממצאים לפענוח. אנשי המקצוע שמופקדים על פעולה זו נקראים רדיולוגים, והמדובר ברופאים שעברו התמחות מיוחדת. בישראל לא רק שמספר מכשירי ה-MRI מצומצם יחסית אלא שגם חסרים רדיולוגים, כשלפי הערכות של מומחים בתחום ישנם כ-400 אנשי מקצוע בזמן שנדרשים כ-600.

התוצאה: עומס רב שעלול לבוא לידי ביטוי בפענוח שגוי. כדי להבטיח פענוח ללא טעויות ניתן לפנות לשירות פענוח פרטי. השירות ניתן על-ידי נוירורדיולוג בכיר, ויתרונותיו המשמעותיים בנוסף לביטחון המלא בתוצאות – קבלת תשובות מפורטות תוך 24 שעות בלבד וידיעה שהממצאים נבחנו על-ידי עין מקצועית במיוחד של רדיולוג שעבר תת התמחויות חשובות וכמובן יכול להקדיש לפענוח את מלוא תשומת הלב – הופכים אותו למשתלם. במקרים אלה התשובה לשאלה כמה עולה בדיקת mri היא באופן טבעי שכרו של אותו נוירורדיולוג, וכדאי לבדוק אם הביטוח שלכם מכסה גם שירות זה.

אולי יעניין אותך גם:

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: