איך להשיג MRI מהיר?

תוכן עניינים

MRI מהיר

אם אי פעם הייתם צריכים לעשות בדיקת MRI, אתם בטח יודעים שזהו תהליך ארוך ומתיש עד לבדיקה ועד לקבלת הפענוח. מכשיר הבדיקה הוא אמצעי הדימות המתקדם ביותר כיום ולכן גם מבוקש מאוד. בישראל ישנה בעיה של חוסר במכשירים מה שמוביל לעומסים וזמני המתנה ארוכים עד הבדיקה. אך מה קורה כאשר הנסיבות או המצב הבריאותי לא מאפשרים להמתין חודשים? הנה הדרכים בהן ניתן לזרז את תהליך הבדיקה והפענוח שלה.

מתי חשוב לעשות את הבדיקה במהירות?

במצבים רפואיים מסוימים, אבחון מהיר והתחלת וטיפול מוקדם יכולים לחסוך החמרה במצב, כאבים ואפילו להציל חיים. לדוגמא, תרצו לבצע MRI מהיר כאשר יש חשש לפגיעה מוחית, אי סדירות במתן השתן, חבלה חמורה בגב, כאב חד או חריף באזור הבטן, חשד לגידול סרטני ועוד. בנוסף, במצבים של כאב כרוני, בייחוד כאבי גב מגבילי תנועה או כאבי ראש חוזרים ונשנים, מומלץ לבצע בדיקה מהירה על מנת לחסוך בכאב רב.

איפה ניתן לבצע את הבדיקה במהירות?

כאשר מדברים על MRI מהיר למעשה מתכוונים לשתי אפשרויות: בדיקת MRI פרטית, ופענוח MRI פרטי.

בדיקת MRI פרטית

בדיקה רגילה לרוב ממומנת על ידי קופת החולים. המימון של קופות החולים בהחלט נוח לכיס אך יש לו שני חסרונות:

  1. המתנה ארוכה בשירות הציבורי – מטופלים עלולים להמתין לבדיקה במשך חודשים.
  2. הפנייה לבדיקות אחרות – הבדיקה יקרה, ולכן לעתים רופאים בקופת החולים יעדיפו להפנות אתכם לבדיקת CT שעלותה נמוכה יותר. בדיקת CT היא גם בדיקה מדויקת אך נעשה בה שימוש בקרינה מייננת בניגוד לבדיקת MRI.

אם המצב הרפואי שלכם אינו מאפשר לכם להמתין לבדיקה, או שהפנו אתכם לבדיקה אחרת, תוכלו להזמין תור מהיר בבדיקת MRI פרטית. תור לבדיקה הפרטית יבוצע לרוב תוך 24 שעות עד ימים ספורים. העלות של הבדיקה נעה החל מכ-2000 ש״ח ועד לכ-10,000 ש״ח, תלוי בסוג הבדיקה. בפוליסות מסוימות של ביטוח בריאות פרטי ישנם כיסויים שיכולים להיות רלוונטיים לבדיקת MRI פרטית.

פענוח MRI פרטי

הדרך השנייה לבצע MRI מהיר היא לזרז את תהליך פענוח הבדיקה. מכשיר MRI הוא אכן מכשיר הדימות המתקדם ביותר כיום. אך שלב הפענוח קריטי לא פחות מהבדיקה עצמה. פענוח מדויק משפיע על האבחון, על המשך הטיפול ועל בריאות המטופל. הפענוח מתבצע על ידי רדיולוגים, רופאים שהתמחו ברדיולוגיה. בישראל קיים חוסר ברדיולוגים ועומס בבדיקות. למרות המומחיות של אנשי המקצוע, העומס הגדול עלול להוביל לטעויות בפענוח. מחקרים שונים מראים שבשל העומס אחוז הטעות בפענוח הבדיקות עומד על 20-30 אחוז. בנוסף, את הפענוח מקבלים רק לאחר כשבועיים מביצוע הבדיקה.

בפענוח הפרטי אתם מעבירים את תוצאות הבדיקה לרדיולוג או נוירורדיולוג מומחה שמפענח אותה. בדיקה פרטית מאפשרת לרדיולוג להשקיע זמן רב יותר בפענוח ולכן מבטיח תוצאות מדויקות. את תוצאות הפענוח אתם מקבלים עד 24 שעות מביצוע הבדיקה. מחיר פענוח מהיר של הבדיקה הינו 1500 ש״ח.

פענוח בדיקות MRI מהיר ע"י פרופ' חן הופמן

פרופ׳ חן הופמן מספק ייעוץ לפני הבדיקה, ליווי בביצוע הבדיקה במידת האפשר ונותן חוות דעת על הבדיקה. פרופ׳ הופמן מומחה לנוירורדיולוגיה עם ניסיון של למעלה מ-25 שנים. הוא אחראי הדמיית מוח בילדים ועוברים במחלקת הדימות במרכז הרפואי ע״ש שיבא, ומנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית.

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: