MRI פרטי

תוכן עניינים

MRI פרטי

מכשיר ה-mri הוא אמצעי הדימות המתקדם ביותר הקיים כיום. בזכות בדיקת MRI חיים רבים ניצלו, ובעוד יותר מקרים זכו בני אדם לטיפול הרפואי המיטבי הודות לתמונת המצב המדויקת והמפורטת שסיפק המכשיר שהמציאו פיטר מנספילד ופול לוטרבור בשנות ה-70 של המאה הקודמת. MRI פרטי הוא דרך מומלצת למצות את יתרונות בדיקת ה- MRI.

מה זה בעצם mri פרטי?

בדיקת mri מתבצעת במספר מצומצם יחסית של בתי חולים ומכונים שהצטיידו במכשיר המשוכלל והיקר, ומבחינה זו אין הבדל בין mri פרטי לבין mri "רגיל".

ההבדל בא לידי ביטוי בתהליך הפענוח – ומדובר בהבדל משמעותי מאוד.

הסיבה לכך שמדובר בהבדל משמעותי מאוד היא שאיכות הפענוח היא זו שהופכת בסופו של דבר את בדיקת ה-mri ליעילה ומצילת חיים. מי שבוחן את הממצאים שמספק מכשיר ה-mri בשבע עיניים ובתשומת לב מוקפדת במיוחד, ועל בסיס ניסיון רחב ומקצועיות רב שנים, הוא רדיולוג. הרדיולוג הוא למעשה ה"עיניים" של הרופא המטפל, וכפי שעל חשיבותן של העיניים אין צורך להרחיב – כך ברור לחלוטין עד כמה קריטית איכות הרדיולוג.

אמ אר אי פרטי

בהקשר זה חשוב להדגיש כי ההתמחות ותת ההתמחויות בענף הרדיולוגיה הן מהמורכבות והממושכות בעולם הרפואה, וכי בעצם היא לא מסתיימת לעולם: רדיולוג מקצועי תמיד ממשיך לשכלל את יכולותיו ולהרחיב את ידיעותיו, כך שבכל פענוח mri הוא יעניק לרופא המטפל את כל המידע שלו הוא זקוק לצורך האבחון וגיבוש תוכנית טיפול אפקטיבית.

בהתאם, mri פרטי היא בדיקת mri שבה הפענוח מתבצע באופן פרטי ולא במסגרת בית החולים או המכון שם התבצע הצילום עצמו. מן הראוי לציין כי גם במסגרות אלה פענוח mri מתבצע בידי אנשי מקצוע ברמה גבוהה, אולם במצבים רפואיים מסוימים ההבדל בין איכות גבוהה לאיכות מקסימלית עשוי להיות משמעותי עד מאוד – ועל כן מומלצת האופציה של בדיקת mri פרטית.

באילו מקרים מומלצת במיוחד בדיקת mri פרטית

פענוח mri באופן פרטי הוא תמיד אופציה מומלצת, שממזערת את הסיכון כי תתרחש טעות באבחון ומשפרת את סיכויי ההחלמה (אם האדם אכן סובל מבעיה רפואית), אבל ישנם מקרים שבהם בדיקת mri פרטית מומלצת במיוחד.

כך הדבר כשמדובר למשל ב-mri מוח, וזאת בשל התפקיד הקריטי של איבר זה וכן לנוכח המורכבות הרבה של המבנים האנטומיים שבו.

גם כשהנבדקים הם ילדים מומלצת במיוחד האופציה הפרטית, וזאת לנוכח הרגישות הרבה של הסיטואציה.

מקרים נוספים שבהם פענוח פרטי של mri מומלץ במיוחד הם כשעל הפרק סוגיה רפואית מורכבת, שכל טעות ולו מזערית בזיהוי הממצאים עלולה להוביל לתוצאות הרות אסון (בין אם אבחון אדם בריא כחולה, ובין אם פספוס מחלה שחשוב לטפל בה בהקדם).

פענוח mri באופן פרטי – לא רק מדויק יותר אלא גם מהר יותר

יתרון חשוב נוסף של בדיקת mri פרטית הוא המהירות שבה מתבצע הפענוח – תוך 24 שעות במקום שבוע עד שבועיים.

כמובן שמהירות הפענוח של mri פרטי לא באה על חשבון ההקפדה על כל ניואנס וניואנס ועל מתן תשומת לב מרבית לכל פרט ופרט, ובזכותה יכול הרופא המטפל לאבחן במדויק את מצבו של החולה ללא השתהות מיותרת וכמובן שגם הטיפול עצמו (במידה ונדרש כזה) יוצא לדרך מוקדם יותר – והרי כולנו יודעים שישנם לא מעט מקרים שבהם כל יום שמתבזבז מבלי שהחולה יטופל עלול להחמיר את המצב ולפגוע בסיכויי ההחלמה.

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: