מה המחיר של MRI פרטי?

תוכן עניינים

MRI פרטי מחיר

כל מטופל שצריך לבצע בדיקת MRI מופתע לגלות כמה זמני ההמתנה לבדיקה ארוכים, ועוד כמה צריך לחכות עד לפענוח של הבדיקה. מכשיר ה-MRI (Resonance Magnetic Imaging) הוא אמצעי הדימות המשוכלל ביותר שקיים כיום, ולכן גם הביקוש שלו גבוה. במצבים בהם מטופלים לא יכולים להמתין תקופה ארוכה לבדיקת MRI, או רוצים פענוח מדויק ביותר, MRI פרטי הוא הפתרון. בואו נבין מהו MRI פרטי: מחיר, יתרונות, ומה חשוב לדעת.

בדיקת MRI – החשיבות והעומס

מכשיר ה-MRI סורק רקמות ואיברי גוף פנימיים מבלי צורך בביצוע פעולה פולשנית. בעזרת שימוש בשדה מגנטי ובגלי רדיו המכשיר מייצר תמונה מדויקת של העצמות, האיברים הפנימיים והרקמות. תמונה זו, עם פענוח מקצועי, אפשרת לזהות מחלות, דלקות, וגידולים סרטניים. בדיקת MRI בניגוד לבדיקת CT אינה חושפת את המטופל לקרינה מייננת. כיום בישראל קיימים עשרות בודדות של מכשירי MRI, לכן ההמתנה בשירות הציבורי לבדיקת MRI ארוכה מאוד, לעתים חודשים. בנוסף, שלב מכריע ביותר בתהליך האבחון הוא פענוח הבדיקה. הפענוח מתבצע על ידי רדיולוגים, בעקבות העומס הרב והזמן הקצוב בפענוח הציבורי, קיים אחוז טעות בכ-10% עד 20% מהמקרים.

בדיקת MRI – מחיר

המחיר של כל בדיקת MRI מפורט במחירון של משרד הבריאות. מחיר הבדיקה מושפע מסוג הבדיקה, האם יש צורך בהרדמה, והאם יש צורך בחומר ניגוד. הנה כמה דוגמאות למחירי בדיקת MRI:

  • MRI שד דו צדדי – 2,441 ש״ח.
  • MRI מבנה לב – 5,482 ש״ח.
  • MRI מוח כולל גזע המוח – 2,441 ש״ח.
  • MRI בית החזה – 2,441 ש״ח.
  • MRI בהרדמה כללית – 12,347 ש״ח.
  • MRI ערמונית – 5,351 ש״ח.

כאשר מבצעים בדיקת MRI בשירות הציבורי, מחיר הבדיקה אינו משמעותי שכן קופת החולים היא זו שממנת את הבדיקה. בגלל העלויות הגבוהות, לעתים רופא קופת החולים לא ימהר להפנות אתכם לדימות, או שיפנה אתכם לבדיקת CT שעלותה נמוכה יותר. זו סיבה נוספת שמטופלים בוחרים לבצע MRI פרטי.

שתי האפשרויות של MRI פרטי

כאשר מדברים על MRI פרטי ישנן שתי אפשרויות שניתן לבצע:

  • בדיקת MRI פרטית – לבצע בדיקת MRI באופן עצמאי, ללא השתתפות של קופת החולים. אפשרות זו נותנת מענה למטופלים שלא קיבלו הפנייה לבדיקת MRI ומעוניינים לעשות, או למטופלים שלא יכולים להמתין עד לבדיקה הציבורית.
  • פענוח MRI פרטי – להעביר את פענוח הבדיקה לנוירורדיולוג מומחה פרטי. אפשרות זו נותנת מענה למטופלים שרוצים לקבל פענוח מהיר (24 שעות) שהושקע בו זמן רב יותר ומספק תוצאות מדויקות.

המחיר של MRI פרטי – האם כדאי לי?

כפי שניתן לראות, מחיר MRI פרטי משתנה בין אם תבחרו לעשות בדיקה פרטית או פענוח פרטי, ובהתאם לסוג הבדיקה. המחיר יכול לנוע החל מכ-2000 ש״ח ועד לכ-10,000 ש״ח. אמנם המחיר של MRI פרטי לא זול, אך ישנם מצבים בהם לבדיקה יש חשיבות עליונה. במצבים רפואיים מורכבים או דחופים, בדיקה מהירה ופענוח מדויק יכולים להיות ההבדל בין חיים למוות.

פרופ' חן הופמן – פענוח MRI פרטי

אם אתם מעוניינים לבצע פענוח MRI פרטי, מומלץ לבדוק היטב את הנוירורדיולוג שאתם בוחרים. פרופ' חן הופמן הוא מומחה לנוירורדיולוגיה, מנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית ואחראי הדמיית מוח בילדים ובעוברים במחלקת הדימות במרכז הרפואי ע"ש שיבא, בית חולים תל השומר. כאשר אתם בוחרים בפרופ׳ הופמן, מומחה לנוירורדיולוגיה עם ניסיון של למעלה מ-25 שנים, סיכויי הטעות בפענוח הפרטי הם מזעריים ולמעשה אפסיים.

 

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: