איך ד"ר הופמן עשוי להציל את חייכם?

תוכן עניינים

דימות ראש - MRI

בסדרות טלוויזיה ובסרטים הזרקור מופנה בדרך כלל אל הכירורגים, המבצעים ניתוחים מורכבים להפליא, לעתים תחת לחץ עז, ובזכות המיומנות המרשימה שלהם, קור הרוח ולעתים גם תושיה ואלתור, מצילים חיים. אבל ישנם עוד רופאים שעשויים להציל חיים, גם אם בצורה פחות דרמטית (ובעצם, כשחושבים על כך, כל הצלת חיים הינה דרמטית מטבעה, שהרי לא בכדי אמרו חז"ל כי כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו).

דוגמה טובה לרופאים מצילי חיים הם הנוירורדיולוגים – רופאים שהתמחותם בפענוח בדיקות דימות מתקדמות ובפרט ה-CT וה-MRI.

ד"ר חן הופמן הוא אחד הנוירורדיולוגים הבכירים בישראל, ובמסגרת עבודתו כבר הציל לא מעט בני אדם בזכות פענוח מדויק באופן יוצא דופן כולל
תשומת לב לפרטים שעלולים היו להתפספס ולמנוע מהאדם את הטיפול שלו הוא זקוק.
ד"ר הופמן מבצע פענוחי CT ו-MRI הן במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר והן באופן פרטי, ובפרט כשנדרש פענוח דחוף
עקב מקרה חירום או כשישנו רצון לחוות דעת שנייה במקרים מורכבים במיוחד שבהם כל ניואנס עשוי לחרוץ גורלות.

תהליך ההכשרה הממושך של ד"ר חן הופמן

את לימודי הרפואה הבסיסיים עבר ד"ר הופמן באוניברסיטה העברית בירושלים,
אוניברסיטה הידועה ברמה הגבוהה של הפקולטה לרפואה שבה (שנוסדה מיד לאחר קום המדינה, ב-1949, ולמעשה הייתה בית הספר הראשון לרפואה בארץ).

ההתמחות של ד"ר חן הופמן התבצעה במחלקת הדימות של המרכז הרפואי שיבא, ומאחר שהכשרה מעמיקה
ורחבת היקף הינה הכרחית עבור נוירורדיולוגים הרי שהוא מעולם לא הפסיק בעצם לפתח את יכולותיו ולהרחיב את ידיעותיו, כשבין השאר עבר התמחויות שונות באיטליה, ארה"ב ושוויץ. בפרט התמחה ד"ר הופמן בנוירורדיולוגיה פדיאטרית, כלומר הנוירורדיולוגיה של הילדים.

ניסיון מגוון

לצד ההכשרה המקיפה, נהנה ד"ר חן הופמן גם מניסיון מגוון – תחילה הוא שימש במשך לא פחות מ-4 שנים כרופא קרבי, ולאחר מכן
עבד שנים רבות כרופא מומחה במרכז הרפואי שיבא, באופן טבעי ביחידת הנוירורדיולוגיה (כשבין השאר הוא זה שמרכז את תחום ההדמיה בעוברים ואת הנוירופדיאטריה (כאמור נוירולוגיית ילדים).
בנוסף הוא משמש מרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב (בפקולטה לרפואה, כמובן) ותורם מידיעותיו וניסיונו גם להכשרת הדור הבא בתחום הרפואה.

המוטו של ד"ר הופמן

כבר בראשית דרכו המקצועית, חרת על דגלו ד"ר הופמן את הערכים המובילים אותו עד היום: מקצועיות ללא פשרות (שהרי כאמור לפענוח מדויק השפעה עצומה, לעתים אפילו הבדל בין חיים למוות), הגברת המודעות ליכולות של בדיקות ה-MRI וה-CT, וקידום מעמדם של הרדיולוגים בהתאם לתפקידם רב האחריות. ישנם מקרים שבהם קופות החולים מהססות אם לשלוח חולים לבדיקות הנ"ל, עקב העלות הגבוהה והתורים הארוכים. כדאי שכל אדם יהיה מודע לזכויותיו ולכך שבדיקות אלה עשויות להיות מצילות חיים.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
פענוח בדיקות MRI וCT
מקרי בוחן

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: