צילום MRI פרטי מחיר

תוכן עניינים

בדיקת CT

הרפואה המודרנית מצליחה להתמודד עם מחלות קשות ועם מצבים רפואיים מורכבים. הבסיס להצלחות המרשימות הוא אבחון מדויק של כל בעיה, ואחד המכשירים שתורמים תרומה משמעותית במיוחד לאבחונים מפורטים ומדויקים הוא ה-MRI. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי האופן שבו מתבצעים צילומי MRI, מהות השירות של MRI פרטי והעלות שלו.

איך מתבצע צילום MRI?

מכשיר ה-MRI – שפותח כבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת על-ידי צמד חוקרים שזכו על כך בפרס נובל – מייצר שדה מגנטי עוצמתי שבתוכו שוכבים הנבדקים. הטכנאי שמפעיל את המכשיר משגר בכל פעם גלי רדיו אל האזור שאותו רוצים לבדוק, והשילוב של השדה המגנטי וגלי הרדיו גורם ליוני המימן שמרכיבים את מולקולות המים בגוף האדם לזוז. תזוזה זו, כמו גם החזרה למקום הטבעי אחרי שמופסק שידור גלי הרדיו, מתועדות על-ידי המכשיר, ועל בסיס זה מתקבלת התמונה הנדרשת של הרקמות שמרכיבות את האיבר.

לקראת צילום mri פרטי מחיר הבדיקה הוא אחד הנושאים שרוצים לקבל לגביהם מידע. בנוסף כדאי כמובן לקחת בחשבון גם את היתרונות המשמעותיים של בדיקה זו.

היתרונות של הבדיקה

בדיקות MRI מתאפיינות בשני יתרונות משמעותיים: רמת דיוק גבוהה להפליא והיעדר קרינה.

לגבי רמת הדיוק חשוב להדגיש שהממצאים שמספק המכשיר משקפים באופן אופטימלי את הנעשה בתוך הגוף של הנבדקים, אבל בדרך לאבחון מדויק לחלוטין ישנה עוד חוליה חשובה והיא הפענוח – רק פענוח חף מטעויות ומפספוסים מבטיח את ניצול הפוטנציאל של ה-MRI.

לגבי היעדר הקרינה, כדאי לדעת שהאלטרנטיבה העיקרית ל-MRI כשישנם מצבים רפואיים מורכבים היא בדיקת ה-CT, ובבדיקה זו כן ישנה חשיפה לקרינה. אמנם במכשירים מהדור המתקדם רמת הקרינה נמוכה יחסית, אולם גם כך ל-MRI יש יתרון מבחינה זו.

מהו MRI פרטי?

עבור כל מי ששוקל את האופציה של צילום mri פרטי מחיר הבדיקה הוא כמובן פקטור משמעותי. חשוב להבחין בין שני מצבים: מצב אחד הוא זה שבו עוברים את הצילום עצמו באופן פרטי, כלומר מבלי שקופת החולים תממן את הבדיקה, ובמקרה כזה התשלום הוא בסך כמה אלפי שקלים – בהתאם לסוג ה-MRI הספציפי (ישנן בדיקות רבות שמתבצעות בעזרת MRI, בעיקר על בסיס האיבר שנבדק: MRI מוח, MRI עמוד שדרה, MRI כלי דם, MRI ערמונית וכו').

מצב שני הוא זה שבו עוברים את הבדיקה בבית חולים או במכון שיש בו מכשיר MRI מבלי לשלם עליה, אלא עם טופס 17, אבל כן משלמים עבור פענוח פרטי.

במקרים מהסוג השני הפענוח מופקד בידי נוירורדיולוג בכיר ובעל ניסיון נרחב במיוחד. פענוח פרטי מבטיח אחוז טעויות נמוך- בזכות הבקיאות המעמיקה והמיומנות הגבוהה, וכמובן היכולת להקדיש להפקת התובנות מממצאי ה-MRI את מלוא תשומת הלב הנדרשת (בניגוד לרדיולוגים במכונים שמוטל עליהם עומס כבד שמייצר מגבלת זמן). פענוח פרטי גם חוסך את תקופת ההמתנה לתוצאות ואת המתח הרב במהלכה, שכן שירות זה מבטיח תוצאות תוך 24 שעות.

מהו מחיר MRI פרטי?

כשבוחרים באופציה של צילום mri פרטי מחיר הפענוח המיוחד נקבע בהתאם לסוג הבדיקה ולמטרה שלשמה היא התבצעה. גם לרמת הנוירורדיולוג שמבצע את הפענוח יש כמובן השפעה על העלות, ובכל מקרה חשוב לקחת בחשבון גם את התועלת – ובפרט את היכולת לדעת בוודאות מהו מצבכם הרפואי, כך שמצד אחד לא תעברו טיפולים קשים אם אין בכך צורך ומצד שני אם נדרש טיפול – תקבלו אותו בהקדם.

אולי יעניין אותך גם

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: