בדיקת MRI באופן פרטי

תוכן עניינים

בדיקת MRI באופן פרטי

במצבים רפואיים רגישים ומורכבים – כאלה שנובעים מפגיעה באיבר פנימי או כשיש חשש לבעיה כלשהי במוח, בעמוד השדרה, בכליות, בכבד, במפרקי שונים וכו’ – אמצעי הדימות הטוב ביותר הוא mri. בחלק מהמקרים אין ברירה אלא לעבור את הבדיקה באופן פרטי, ובעמוד זה תמצאו מידע מקיף על האפשרויות הרלוונטיות ודגשים חשובים לגבי מימון ה-mri והפענוח שלו.

באילו מקרים כדאי לעבור בדיקת mri פרטית?

ההליך הרגיל בדרך לבדיקת mri הוא קבלת הפניה מהרופא המטפל – שיכול להיות למשל אונקולוג כשישנו חשד לגידול סרטני או אחרי שכבר נמצא גידול ורוצים לדעת האם הטיפול בו הצליח, אורתופד, נוירולוג וכו’. על בסיס ההפניה מהסמכות המקצועית הרלוונטית קופת החולים שבה אתם חברים אמורה להנפיק עבורכם טופס 17. טופס זה מבטיח למעשה את מימון הבדיקה כך שלא תצטרכו לשלם עליה בעצמכם.

אם מסיבה כלשהי הרופא שמטפל בכם לא מפנה אתכם ל-mri או שקופת החולים מסרבת להפיק את הטופס הנ”ל, תוכלו בכל זאת לקבוע תור לבדיקה – ולממן אותה באופן פרטי. כדאי לדעת בהקשר זה שלפעמים קופות החולים מעדיפות להפנות מטופלים ל-ct בגלל שזוהי בדיקה זולה יותר באופן משמעותי (ה-mri יקר ממנה פי 6), אבל אם תתעקשו ותעמדו על זכותם לעבור את הדימות המתקדם ביותר ייתכן שקופת החולים תתרצה.

מחיר בדיקת mri באופן פרטי נמצא בטווח שבין 2,000 ש”ח לכ-5,500 ש”ח, בהתאם לסוג הבדיקה הספציפי הנדרש. אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי, ייתכן שהוא מכסה גם בדיקות דימות מתקדמות, ובכל מקרה כדאי כמובן להתייעץ עם סוכן הביטוח שלכם.

האם mri פרטי הוא ללא תור?

בעיה נוספת נובעת מהמצוקה התקציבית הקשה של מערכת הבריאות בישראל. אם במדינות מפותחות אחרות ישנם כ-15 מכשירי mri לכל מיליון תושבים, בארץ ישנם רק 4 מכשירים כאלה – והתוצאה כמובן היא תורים ארוכים. בחלק מהמקרים ההמתנה לבדיקה עלולה להימשך גם חודשיים ואפילו יותר, זמן שמרגיש כמו נצח כשישנה בעיה רפואית משמעותית ובנוסף מתח רב עקב חוסר הוודאות.

בהתאם התפתחה תעשיית בדיקות mri ללא תור – לפעמים בתי החולים והמכונים עצמם מציעים דילוג מעל התור תמורת סכומים של 2,000 ש”ח ומעלה, ובמקרים אחרים יפנו אליכם מאכרים שיציעו שירות דומה. חשוב להדגיש כי כשבוחרים באופציה של בדיקת mri באופן פרטי לא בהכרח מדלגים אוטומטית על פני התור, אם כי יש לכם סיכוי טוב יותר לעבור את הדימות החיוני תוך פרק זמן של כשבועיים.

מה חשוב לדעת לגבי פענוח mri?

בין אם אתם עוברים בדיקת mri באופן פרטי ובין אם קופת החולים מממנת אותה עבורכם, חשוב לקחת בחשבון את הסיכון שבמהלך הפענוח תתרחש טעות. המצב העגום של מערך הדימות הציבורי בישראל כולל לא רק מיעוט מכשירי mri אלא גם מחסור של ממש ברדיולוגים (הרופאים שעברו התמחות שמאפשרת להם לפענח ממצאי מכשירי דימות).

עקב המחסור והעומס שמוטל על המפענחים בבתי החולים ובמכונים, מוקצב פרק זמן מצומצם לכל בדיקה, והתוצאה: ב-10-20% מהפענוחים נופלות טעויות, שעלולות כמובן לגרום לנזקים הרסניים.

הפתרון הוא פנייה לשירות פענוח mri פרטי. שירות זה ניתן על-ידי נוירו-רדיולוג בכיר, שעבר תת התמחויות רבות וצבר ניסיון עשיר. בנוסף הוא פנוי כמובן להקדיש את מלוא תשומת הלב לכל פרט מידע שמגיע מהמכשיר המשוכלל, כך שמובטח לכם אבחון מדויק וטיפול בהתאם.

פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר
פרופ' חן הופמן, נוירורדיולוג בכיר

מנהל היחידה לנוירורדיולוגיה ואחראי על הדמיית מוח בילדים ועוברים בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, תל השומר. מדריך ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב
זקוקים לבדיקה, ייעוץ או פענוח מהיר של MRI או CT? צרו קשר.

צרו קשר
לפרטים ושאלות נוספות: